Skip to content

professional account management

IN HET KORT

Wat leer je?

  • Een goed Professioneel Account Plan op te stellen waarin concrete, haalbare doelen centraal staan;

  • Meer omzet en rendement uit bestaande relaties te genereren;

  • Doeltreffend om te gaan met je opdrachtgevers, boekers en beslissers.

Voor wie?

  • Account Managers, Sales Managers;

  • Medewerkers op reserveringsafdelingen en recepties verantwoordelijk voor (belangrijke) klanten en boekers.

Wat is de Investering?  

  • € 425,- p.p. voor twee dagen training en locatiekosten van maximaal € 45,- p.p.

Wanneer kan ik deelnemen?

  • Vrijdag 14 en 21 oktober

  • Vrijdag 6 en 20 januari

Effectieve instrumenten om je business succesvol te laten groeien!

Wat ga je doen en leren?

Wat zijn de beste stappen om een goed en professioneel Account Management systeem op te zetten? Welke acht effectieve instrumenten heb je nodig en met welke bouwstenen ga je aan de slag? Wat heb je nodig om de relatie met winstgevende prospects en klanten te laten groeien? Hoe kan je ervoor zorgen dat jij en je collega’s voor jouw vestiging kansen benutten? En hoe kan je omzet, yield en de bezetting beïnvloeden door actief met Account Management aan de slag te gaan? Basisprincipes van Account Management

In je functie bij heb je een aantal accounts onder je hoede, met als doel het optimaliseren van de samenwerking, de omzet en het rendement. Hoe pak je dat aan per account, maar ook binnen je hele portefeuille van accounts? Wat zijn de basisprincipes van Account Management? In deze workshops leer je hoe je op proactieve wijze de relatie met je klant, boeker en gast kunt opbouwen, onderhouden en uitbouwen. Hoe breng je het omzetpotentieel in kaart en op welke wijze ga je deze voor jouw organisatie omzetten naar opdrachten? Er wordt intensief gewerkt aan het accountplan, het beïnvloeden van het koopgedrag en het vergroten van je commerciële vaardigheden.

Praktisch oefenen & gesprekstechnieken

Je gaat oefenen met gesprekstechnieken om zogenaamde ‘account uitdiepgesprekken’ te voeren met bestaande relaties. Deze telefoongesprekken leiden tot nieuwe opdrachten voor events, conferenties, feesten en partijen, kamercontracten en versterken de relatie met je klanten op lange termijn. Welke vragen kan je stellen om potentieel voor de gehele groep in kaart te brengen? In de training sessies gaan we praktisch van start. Dat betekent dat we gaan oefenen met (telefoon)gesprekken. Tussen de twee trainingsdagen in ga je aan de slag met het benaderen van tenminste tien organisaties en bedrijven om te bespreken wat jouw vestiging en de klant nog meer voor elkaar kunnen betekenen. Account Management in de praktijk dus, met concrete resultaten. Tussentijds houden we per mail en telefonisch contact over de voortgang en de resultaten.

Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlenanalyse

Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek kijken als we gaan werken met DISC. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en klanten direct kan verbeteren. In zowel verkoopgesprekken en onderhandelingen kan je DISC praktisch toepassen. De twee workshopdagen van 9.00 uur - 17.00 uur verspreiden we over een aantal weken. Deze opleiding moet jou als Account Manager veel persoonlijke ontwikkeling opleveren en jouw vestiging natuurlijk nieuwe business! Na een aantal weken organiseren we een online sessie om resultaten met elkaar te delen. En mogelijk te vieren! Na de workshops kan je gebruik maken van twee maanden online coaching.



deze training helpt je om

  • Een goed Account Plan op te stellen waarin concrete, haalbare doelen centraal staan;

  • Meer omzet en rendement uit bestaande relaties te genereren;

  • Doeltreffend om te gaan met je opdrachtgevers, boekers en beslissers;

  • De verkoopresultaten en het rendement te optimaliseren.



Geschikt voor

  • Account Managers, Sales Managers, maar ook medewerkers op reserveringsafdelingen en recepties verantwoordelijk voor (belangrijke) klanten en boekers;

  • Ook geschikt voor afdelingshoofden en directieleden die eindverantwoordelijk zijn voor Sales & Marketing.



Programmavoorbereidingen

  • Persoonlijke telefonische intake over jouw leerdoelen en aanvullende wensen;

  • Wat zijn de doelen van jouw hotel?

  • Online DISC- Sales communicatiestijlen analyse;

  • Uitleg en toelichting van het programma.

Workshop 1: Kansen signaleren en koers bepalen

Wat zijn de 8 effectieve instrumenten om mijn business succesvol te laten groeien?

Welke belangrijke KPI’s ga ik gebruiken? Wat zijn trends? Waar liggen kansen?

Hoe kan ik mijn eigen markt slim en georganiseerd gaan bewerken?

Wat zijn tips en tricks als ik klanten ga benaderen om meer business te genereren?

Hoe kan ik een ‘markt groeiplan’ opstellen voor mijn vestiging en omzet verbeteren?

Cases, opdrachten, rollenspellen en ‘huiswerk’ en instrumenten om zelf mee aan de slag te gaan!

Actieplan en ‘to-do’ voor de volgende sessie.

Workshop 2: Omzet optimaliseren & business binnenhalen

Hoe ga ik mijn klanten kwalificeren en hoe kom ik erachter hoeveel business er nog meer zit?

Wat ga ik doen om te proberen de opdrachten naar mijn hotel te krijgen?

Wie zijn de ‘dream prospects’ waar ik dit jaar mee aan de slag ga? Hoe ga ik dat aanpakken?

Hoe kan ik samenwerken met hotels uit mijn groep? Hoe kunnen we elkaar helpen?

Wat worden de doelen om omzet en bezetting te optimaliseren?

Cases, opdrachten, rollenspellen en ‘huiswerk’ en instrumenten om zelf mee aan de slag te gaan!

Tussentijds

Zelf aan de slag met implementatie van professioneel Account Management;

Je gaat zelf 10-15 bedrijven benaderen om uit te diepen;

Via mail en telefoon heb je contact over voortgang en de gelegenheid vragen te stellen.

Na de workshops

Online Teams afspraak na 2 maanden met hele groep;

Online evaluatie;

Twee maanden online coaching.

Locatie

Afhankelijk van de deelnemers kiezen we een zo centraal mogelijke locatie. Vaak is dit in het midden van Nederland. Uiterlijk drie weken van te voren maken we deze locatie bekend.



Investering

  • € 425,- p.p. voor twee dagen training van 9.00 uur – 17.00 uur;

  • Inclusief een ‘terugkomsessie’ via Teams / Zoom van een uur;

  • Prijzen zijn exclusief 21% BTW en locatiekosten;

  • Locatiekosten maximaal € 45,- p.p. excl. BTW.

Deze investering is inclusief deelnemerscertificaat, materialen, deelnemersmap, rechten voor DISC-online communicatiestijlenanalyse, rapportages, werkboekjes en hand-outs.



OVERIGE INFORMATIE



Voor deze training gelden de volgende algemene voorwaarden.