Overslaan naar content

gastvrij up- & cross sellen in Het restaurant

In het kort

Ben jij een medewerker bediening of leidinggevende in het restaurant. Wil jij leren hoe je proactief kunt up- en cross sellen? Dan is deze horeca training iets voor jou! Wat kan je eigenlijk allemaal extra verkopen bij gasten in het restaurant of in de bar? In deze training leer je meer over het adviseren van gasten, het attenderen op extra's, en hoe je een mooiere  beleving met een hogere omzet kunt realiseren. Wil jij meer winst behalen voor het bedrijf en dit op een gastvriendelijke manier doen? Meld je dan nu aan door op onderstaande button te klikken!

Wat ga je doen en leren?

We gaan kijken naar een proactieve en vriendelijke manier van up- en cross sellen. Je wilt namelijk niet pusherig overkomen of weerstand oproepen. Wat je nodig hebt, zijn goede vragen en technieken om te achterhalen wat de gast mogelijk nog meer wil. Ook wil je leren hoe je door de juiste vragen te stellen de beste suggesties kunt doen. Als laatste komt er een stukje psychologie bij kijken als we gaan werken met  de verschillende type gasten. Om een goede inschatting te maken, kijk je goed naar het gedrag en de bewegingen van de gast. Kijk je hoe de gast eruit ziet. Luister naar wat hij zegt en hoe hij het zegt. Dit geeft je veel informatie over wat voor type gast het zou kunnen zijn en hoe je hier het beste een verkoopgesprek mee kunt voeren.

Onderwerpen die aan bod komen zijn:  

  • De gastheer/-vrouw als verkoper

  • Gesprekstechnieken

  • Upselling, cross-selling en deep selling

  • Voorwaarden voor actieve verkoop

  • Type gasten in het restaurant

  • De beleving van de gast

  • Extra omzet realiseren

Werkwijze

Deze Van der Valk training is praktisch ingesteld, doen staat dus centraal. We oefenen met het vriendelijk voeren van een verkoopgesprek. Jouw vragen en uitdagingen zijn van harte welkom. We zorgen ervoor dat je concrete handvatten krijgt om het direct toe te passen in je dagelijkse werk. Deze training wordt gegeven in groepen van maximaal 16 deelnemers. Na het afronden van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Algemene informatie

Duur

Deze training duurt één dagdeel, van 13.00 uur tot 16.30 uur.





Voor wie

Deze training is ontwikkeld voor bedieningsmedewerkers en operationeel leidinggevenden in de bediening. 



Kosten

De kosten voor deze training bedragen €195,- ex. btw per persoon of € 1.375,- excl. btw voor een in company training

Trainers

Deze training wordt gegeven door Frans Penson.