Skip to content

Gastvrij up / cross sellen aan de receptie

IN HET KORT

Wat leer je?

  • Op vriendelijke proactieve wijze gasten attenderen op extra’s die passen bij hun verblijf;

  • Het verblijf en de beleving van de gast completer maken door Up- en Cross Selling;

  • Extra omzet en positieve reviews realiseren.

Voor wie?

  • Front Office medewerkers;

  • Medewerkers die individuele kamerreserveringen aannemen.

Wat is de Investering?  

  • € 395,- p.p. voor een dag training.

Wanneer kan ik deelnemen?

  • Woensdag 27 september Hotel Delft A4 (VOL!)

  • Maandag 30 oktober Hotel Zwolle

  • Maandag 4 december Hotel Venlo

Op vriendelijke proactieve wijze gasten attenderen op extra’s

Wat ga je doen en leren?

Je werkt aan de receptie en hebt veel contact met gasten die inchecken, telefonisch een kamerreservering willen maken of om informatie vragen. Ondanks dat je onder een bepaalde tijdsdruk werkt, wil je de gast optimale service verlenen, maar daarbij niet teveel tijd verliezen. Ook wil je de extra mogelijkheden die jouw hotel heeft onder de aandacht brengen bij de gast. 

‘Up & Cross sellen‘ | ‘Helpen kopen’

Maar hoe doe je dat op een vriendelijke gastvrije manier? Je wilt niet pusherig overkomen of weerstand oproepen. Wat je nodig hebt, zijn goede vragen en technieken om (zo snel mogelijk) te achterhalen wat de gast mogelijk nog meer wil. Ook wil je leren hoe je door de juiste vragen te stellen de best suggesties kan doen. Extra services of aanvullingen die goed aansluiten bij de wensen van de gast, maar ook extra omzet opleveren voor jouw hotel. Hoe maak je een goed Up- en Cross Sell Plan en hoe zorg je ervoor dat het succesvol uitgevoerd wordt? Het komt allemaal aan de orde in deze workshop! We gaan snel en praktisch oefenen door inspirerende rollenspellen en herkenbare situaties uit jouw dagelijkse praktijk. De kern van de training is dat je gaat leren om de principes van ‘helpen kopen’ toe te passen.

Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlen analyse

Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek kijken als we gaan werken met de DISC Analyse. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten direct kan verbeteren. In zowel je gesprekken, maar ook bij het oplossen van klachten en het omgaan met weerstand kan je DISC praktisch toepassen.

Na een aantal weken organiseren we een terugkom online sessie om resultaten met elkaar te delen. Na de workshops kan je gebruik maken van twee maanden online coaching.



deze training helpt je om

  • Op vriendelijke proactieve wijze gasten te attenderen op extra’s die passen bij hun verblijf;

  • Een aantal praktische vraag- gesprekstechnieken toe te passen;

  • Zonder schroom, enthousiast relevante voordelen onder de aandacht te brengen;

  • Het verblijf en de beleving van de gast completer te maken door Up- en Cross Selling;

  • Extra omzet en positieve reviews te realiseren.



Geschikt voor

  • Front Office medewerkers;

  • Medewerkers die individuele kamerreserveringen aannemen.



Programmavoorbereidingen

  • Persoonlijke telefonische intake over jouw leerdoelen en aanvullende wensen;

  • Wat zijn de doelen van jouw hotel?

  • Online DISC-Sales communicatiestijlen analyse;

  • Uitleg en toelichting van het programma.

Workshop

Wat verwacht de gast? En wat vinden de verschillende gasten leuk?

Wat is verkopen? Wat is helpen kopen? Wel doen? Niet doen?

Kenmerken en voordelen | Koopsignalen signaleren;

Up-selling, down-selling, cross-selling;

Goede vragen en gesprekstechnieken | Omgaan met weerstanden;

‘The Perfect Service Upsell’ Game;

‘WOW service effecten’ – Hoe doe je dat? Waar liggen kansen om gasten positief te verrassen?

DISC Communicatiestijlen ‘Wat is mijn stijl en hoe kan ik effectiever communiceren?’

Rollenspellen en oefeningenBespreken Up- Cross sell actieplan.

Na de workshop

Online Teams afspraak na 2 maanden met hele groep;

Persoonlijke online evaluatie;

Twee maanden online coaching. Deelnemers kunnen vragen stellen en bellen voor overleg.

Locatie

Afhankelijk van de deelnemers kiezen we een zo centraal mogelijke locatie. Vaak is dit in het midden van Nederland. Uiterlijk drie weken van te voren maken we deze locatie bekend.



Investering

  • € 395,- p.p. voor een dag training van 9.00 uur – 17.00 uur;

  • Inclusief een ‘terugkomsessie’ via Teams / Zoom van een uur;

  • Prijzen zijn exclusief 21% BTW.

Deze investering is inclusief deelnemerscertificaat, materialen, deelnemersmap, rechten voor DISC-online communicatiestijlenanalyse, rapportages, werkboekjes en hand-outs.