
IN HET KORT
Wat leer je?
Professioneler overkomen bij je opdrachtgever, de basis communicatie- en verkoopvaardigheden;
‘Consultative selling’ technieken die zorgen voor meer omzet;
Offertes samenstellen die klantgerichter zijn en zich onderscheiden van concurrenten.
Voor wie?
Meeting & Event Sales afdelingen, Zaalreserveringen, Banquet reservations, Restaurant- en F&B Managers;
Voor alle medewerkers die dagelijks (potentiële) gasten en opdrachtgevers te woord staan en offertes maken.
investering
€ 595,- p.p. voor twee dagen training.
Datum en locatie
Vrijdag 27 oktober en 10 november Hotel Gilze-Tilburg
Woensdag 6 en 20 december Hotel Emmen
Verhoog rendement uit Meeting & Events door een professionele aanpak!
Wat ga je doen en leren?
Wensen vertalen in voordelen
Je werkt bij de afdeling Meeting & Event sales en hebt veel contact met opdrachtgevers die vragen om informatie of een event reservering willen maken. Ondanks dat je onder een bepaalde tijdsdruk werkt, wil je de gast optimale service verlenen maar daarbij niet te veel tijd verliezen. Wat je nodig hebt zijn goede vragen en technieken om (zo snel mogelijk) te achterhalen wat de gast wil. Ook wil je leren hoe je door de juiste vragen te stellen de beste voorstellen kunt doen. Voorstellen waar gasten en opdrachtgevers blij van worden, omdat je in staat bent wensen te vertalen in voordelen.
Professionele aanpak
Of het een zakelijke groep betreft, een grote conferentie of een familiediner, met deze training kun je de gast en de opdrachtgever nog meer van dienst zijn. Wat is een professionele aanpak om (nieuwe) gasten en zakelijke opdrachtgevers enthousiast te maken om voor jouw locatie te kiezen? Het komt allemaal aan de orde in deze training! We gaan snel en praktisch oefenen door inspirerende rollenspellen en herkenbare situaties uit jouw dagelijkse praktijk. De kern van de training is dat je gaat leren om de principes van ‘helpen kopen’ en ‘consultative selling’ toe te passen. Je zal veel meer in staat zijn om snel boven water te halen wat je gasten en opdrachtgevers belangrijk vinden en wat redenen zijn om voor jouw hotel te kiezen.
Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlen analyse
Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek kijken als we gaan werken met DISC. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en klanten direct kan verbeteren. In zowel verkoopgesprekken en onderhandelingen kan je DISC praktisch toepassen. De twee workshopdagen van 9.00 uur - 17.00 uur verspreiden we over een aantal weken. Deze opleiding moet jou als Event Sales Professional veel persoonlijke ontwikkeling opleveren en jouw vestiging natuurlijk mooie opdrachten! Na een aantal weken organiseren we een online sessie om resultaten met elkaar te delen. En mogelijk te vieren! Na de workshops kan je gebruik maken van twee maanden online-coaching.
deze training helpt je om
Professioneler over te komen bij je opdrachtgever;
De basis communicatie- en verkoopvaardigheden te leren;
‘Consultative selling’ technieken die zorgen voor een nog meer gastgerichte aanpak en meer omzet;
Effectief om te gaan met weerstanden en bezwaren;
Offertes samen te stellen die klantgerichter zijn en zich onderscheiden van concurrenten;
Inzicht te krijgen in je communicatiestijl en effectiever contact te maken met je opdrachtgever.
Geschikt voor
Meeting & Event Sales afdelingen;
Zaalreserveringen, Banquet Reservations;
Restaurant Managers, Food & Beverage Managers;
Voor alle medewerkers die dagelijks (potentiële) gasten en opdrachtgevers te woord staan en offertes maken voor zakelijke en particuliere bijeenkomsten.
Programmavoorbereidingen
Persoonlijke telefonische intake over jouw leerdoelen en aanvullende wensen;
Wat zijn de doelen van jouw hotel?
Online DISC-Sales communicatiestijlenanalyse;
Uitleg en toelichting van het programma.
WORKSHOP 1: PROFESSIONEEL EN GESTRUCTUREERD ADVISEREND VERKOPEN
Wat is verkopen? Wel doen? Niet doen?
Wat is helpen kopen en consultative selling?
Klanten prikkelen tijdens oriëntatie en aankoop;
Het verkoopgesprek van voorbereiding tot afsluiting;
DISC Communicatiestijlen ‘Wat is mijn stijl en hoe kan ik effectiever communiceren?’ (DISC deel 1);
Rollenspellen;
Bespreken actieplan.
Workshop 2: Slim en ontspannen omgaan met weerstanden en bezwaren
Hoe kan je een ‘communicatieve barrière’ voorkomen?
Presenteren – aanbieden – je gast / opdrachtgever enthousiast maken!
Up-selling, down-selling, cross-selling;
Omgaan met bezwaren;
Reacties en dirty tricks van inkopers;
After Sales & aanbevelingen gebruiken voor nieuwe opdrachten;
DISC Communicatiestijlen (DISC deel 2);
Rollenspellen;
Bespreken actie plan & resultaten.
Tussentijds
Je gaat zelf met 5-10 bedrijven om de nieuwe aanpak uitproberen;
Via mail en telefoon heb je contact over voortgang en de gelegenheid vragen te stellen.
Na de workshops
Online Teams afspraak na 2 maanden met hele groep;
Persoonlijke online evaluatie;
Twee maanden online coaching: deelnemers kunnen vragen stellen en bellen voor overleg.
datum en Locatie
Vrijdag 1 en 22 september Hotel Sassenheim-Leiden
Vrijdag 27 oktober en 10 november Hotel Gilze-Tilburg
Woensdag 6 en 20 december Hotel Emmen
Investering
€ 595,- ex. btw per persoon voor twee dagen training van 9.00 uur – 17.00 uur;
Inclusief een ‘terugkomsessie’ via Teams / Zoom van een uur ;
Prijzen zijn exclusief 21% BTW en locatiekosten.
Deze investering is inclusief deelnemerscertificaat, materialen, deelnemersmap, rechten voor DISC-online communicatiestijlen analyse, rapportages, werkboekjes en hand-outs.