Skip to content

mASTER IN MEETING & EVENT SALES

IN HET KORT

Wat leer je?

  • Professioneler overkomen bij je opdrachtgever, de basis communicatie- en verkoopvaardigheden;

  • ‘Consultative selling’ technieken die zorgen voor meer omzet;

  • Offertes samenstellen die klantgerichter zijn en zich onderscheiden van concurrenten.

Voor wie?

  • Meeting & Event Sales afdelingen, Zaalreserveringen, Banquet reservations, Restaurant- en FB Managers

  • Voor alle medewerkers die dagelijks (potentiële) gasten en opdrachtgevers te woord staan en offertes maken

Wat is de Investering?  

  • Speciaal Van der Valk tarief € 425,- p.p. voor twee dagen training van 09.00 – 17.00 uur

  • En locatiekosten van maximaal € 45,- p.p. (prijzen excl. btw)

Wanneer kan ik deelnemen?

  • Vrijdag 20 mei en donderdag 2 juni 2022

  • Donderdag 18 en vrijdag 25 augustus 2022

Verhoog rendement uit Meeting & Events door een professionele aanpak!

Wat ga je doen en leren?

Wensen vertalen in voordelen

Je werkt bij de afdeling Meeting & Event sales en hebt veel contact met opdrachtgevers die vragen om informatie of een event reservering willen maken. Ondanks dat je onder een bepaalde tijdsdruk werkt, wil je de gast optimale service verlenen maar daarbij niet te veel tijd verliezen. Wat je nodig hebt, zijn goede vragen en technieken om (zo snel mogelijk) te achterhalen wat de gast wil. Ook wil je leren hoe je door de juiste vragen te stellen de beste voorstellen kunt doen. Voorstellen waar gasten en opdrachtgevers blij van worden, omdat je in staat bent wensen te vertalen in voordelen.

Professionele aanpak

Of het een zakelijke groep betreft, een grote conferentie of een familiediner, met deze training kun je de gast en de opdrachtgever nog meer van dienst zijn. Wat is een professionele aanpak om (nieuwe) gasten en zakelijke opdrachtgevers enthousiast te maken om voor jouw locatie te kiezen? Het komt allemaal aan de orde in deze training! We gaan snel en praktisch oefenen door inspirerende rollenspellen en herkenbare situaties uit jouw dagelijkse praktijk. De kern van de training is dat je gaat leren om de principes van ‘helpen kopen’ en ‘consultative selling’ toe te passen. Je zal veel meer in staat zijn om snel boven water te halen wat je gasten en opdrachtgevers belangrijk vinden en wat redenen zijn om voor jouw hotel te kiezen.

Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlen analyse

Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek kijken als we gaan werken met DISC. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en klanten direct kan verbeteren. In zowel verkoopgesprekken en onderhandelingen kan je DISC praktisch toepassen. De twee workshopdagen van 09.00-17.00 verspreiden we over een aantal weken. Deze opleiding moet jou als Event Sales Professional veel persoonlijke ontwikkeling opleveren en jouw vestiging natuurlijk mooie opdrachten! Na een aantal weken organiseren we een online sessie om resultaten met elkaar te delen. En mogelijk te vieren! Na de workshops kan je gebruik maken van twee maanden online-coaching.



deze training helpt je om

  • Professioneler over te komen bij je opdrachtgever;

  • De basis communicatie- en verkoopvaardigheden te leren;

  • ‘Consultative selling’ technieken die zorgen voor een nog meer gastgerichte aanpak en meer omzet;

  • Effectief om te gaan met weerstanden en bezwaren;

  • Offertes samen te stellen die klantgerichter zijn en zich onderscheiden van concurrenten;

  • Inzicht te krijgen in je communicatiestijl en effectiever contact te maken met je opdrachtgever.



Geschikt voor

  • Meeting & Event Sales afdelingen;

  • Zaalreserveringen, Banquet Reservations;

  • Restaurant Managers, Food & Beverage Maangers;

  • Voor alle medewerkers die dagelijks (potentiële) gasten en opdrachtgevers te woord staan en offertes maken voor zakelijke en particuliere bijeenkomsten.



Programmavoorbereidingen

  • Persoonlijke telefonische intake over jouw leerdoelen en aanvullende wensen;

  • Wat zijn de doelen van jouw hotel?

  • Online DISC-Sales communicatiestijlenanalyse;

  • Uitleg en toelichting van het programma.

WORKSHOP 1: PROFESSIONEEL EN GESTRUCTUREERD ADVISEREND VERKOPEN

Wat is verkopen? Wel doen? Niet doen?

Wat is helpen kopen en consultative selling?

Klanten prikkelen tijdens oriëntatie en aankoop

Het verkoopgesprek van voorbereiding tot afsluiting

DISC Communicatiestijlen ‘Wat is mijn stijl en hoe kan ik effectiever communiceren?’ (DISC deel 1)

Rollenspellen

Bespreken actieplan

Workshop 2: Slim en ontspannen omgaan met weerstanden en bezwaren

Hoe kan je een ‘communicatieve barrière’ voorkomen?

Presenteren – aanbieden – je gast / opdrachtgever enthousiast maken!

Up-selling, down-selling, cross-selling

Omgaan met bezwaren

Reacties en dirty tricks van inkopers

After Sales & aanbevelingen gebruiken voor nieuwe opdrachten

DISC Communicatiestijlen (DISC deel 2)

Rollenspellen

Bespreken actie plan & resultaten

Tussentijds

Je gaat zelf met 5-10 bedrijven om de nieuwe aanpak uitproberen

Via mail en telefoon heb je contact over voortgang en de gelegenheid vragen te stellen.

Na de workshops

Online Teams afspraak na 2 maanden met hele groep

Persoonlijke online evaluatie

Twee maanden online coaching. Deelnemers kunnen vragen stellen en bellen voor overleg

Locatie

Afhankelijk van de deelnemers kiezen we een zo centraal mogelijke locatie. Vaak is dit in het midden van Nederland. Uiterlijk drie weken van te voren maken we deze locatie bekend.



Investering

  • € 425,- p.p. voor twee dagen training van 09.00 – 17.00 uur

  • Normaal tarief € 525,-; € 100,- voordeel voor Van der Valk medewerkers!

  • Inclusief een ‘terugkomsessie’ via Teams / Zoom van een uur 

  • Prijzen zijn exclusief 21% BTW en locatiekosten

  • Locatiekosten maximaal € 45,- p.p. excl. BTW

Deze investering is inclusief deelnemerscertificaat, materialen, deelnemersmap, rechten voor DISC-online communicatiestijlen analyse, rapportages, werkboekjes en hand-outs.



OVERIGE INFORMATIE